Tuesday, May 5, 2015

2015年4月29日 天の岩戸 ・ 高千穂峡 



BIG THANK YOU & LOVE for all of you for giving me the power of love always!!!!!!
Without that, I am not here like now, please let me send my love for you too!!!!
I was in the sacred place in Japan, to read the important book to defeat my fear and weakness, also listen to the voice of Mother Nature.
When see the spot the water spread out, my tear came out. That is the power of love we need to protect and share. But unless you take your action, you never hear the voice.
I was remembering the "Emptiness " as well, it always came to me when I dance and sing. The secret is in there. I call this " state of zero".
Nothing is there. Like I'm melting with all and only love is left in me..
I swear how I will be the light like the lady dancer let the God of Sun came out from darkness..
たくさんのメッセージに心から愛をこめて、アリガトウを!!!
直感で、宮崎県高千穂市、天の岩戸を訪れました。朝4時に起きて一泊二日でひとっ飛び。アフリカにいる時から、実はここ気になってたところ。自分の中にある1%のわずかな不安や弱さに打ち勝つべく、古典ヨガの聖典をもって。
神社の裏にある、岩戸の現場を参拝した。昔の人も決して触らずに拝まれた洞窟。そして神社から奥に歩きたどり着いた天安河原は本当に素敵で鳥肌がたちました。そこで岩戸開きの会議がなされたという場所です。
なぜかずっと"空 " emptiness について考えていた。踊りや歌う時に一番私はそれに限りなく近いものを感じる。そしていつもそれが私から自我を一瞬なくしてくれて毒抜きをしてくれている。真っ白で無の状態なんだけど、なんか愛だけが残るあの感じ、、、不思議だけど、わたしには確かなもの。
でもこの魂の状態、限りなくヨガ哲学やホオポノポノや空海の唱える空に近いような感覚がするのはわたしもだけなんだろうか。
そして高千穂峡。溶岩の流れでできた峡谷をボートで漕いで、流れる滝を下から見たその壮大さ。シーラカンスと同じ古代魚はいるし、水が山から溢れんばかりに吹き出るのを見てると涙が出そうになった。わたしが守りたいと思うのはこういうこと。その水に神を感じた昔の人に共鳴した。
そして、夜神楽。高千穂の神楽は、出雲の流れとほぼ同じらしく、やはり今夜も、岩戸開き。
ウズメさんが踊ったことで、天照大神をついに暗黒の暗闇から光に戻すことができたように、わたしも自分の踊りや歌や言葉や、普段の人生全てにおいて、誰かの役にたてるようにいつも歌い話し踊っていたいな、と。
ウズメさんの心を忘れぬよう、ウズメさんのお面買いました。笑
本当に心からありがとう。
ここまでやってこれたのは周りの支えてくれてるみんながいるから。
本当に愛してる!ありがとう!!!
Lots of love.

maki smile emoticon

No comments:

Post a Comment